28/05/2023

Værktøjer Del 2




Så kommer andet afsnit i mit lille værktøjsgennemgang. Denne gang falder det på Canva. Canva er både en hjemmeside og app, hvor man kan lave Insta, FB, hjemmeside, ansøgninger, nyhedsbreve - you name it, som du kan gøre brug af i det daglige. Man kan lave en gratis bruger, men det gør også der er begrænsninger, hvilket betyder der er visse funktioner, billeder m.m. som du ikke kan gøre brug af med mindre du betaler for det. 

Ligesom med Adobe Stock er igen spørgsmålet, hvad er du villig til at bruge penge på. I begyndelsen havde jeg en helt almindelig bruger, men efterhånden som jeg brugte den mere og mere og havde brug for mere avancerede adgange, så besluttede jeg mig for at betale for en pro bruger, hvilket betyder at jeg kan gøre brug af alt inde på Canva.

Jeg bruger den især til at lave mine nyhedsbreve, Insta og FB opslag samt videoer, som jeg kan lægge op på hjemmesiden og YouTube. Jeg kan uploade egne billeder også, så hvis der er nogen bestemte nogen jeg har brug for, så uploader jeg dem, for selvom man kan finde meget inde på Canva, så har den ikke altid det jeg søger, hvad angår billeder. 

Canva er forholdsvist nemt at bruge, men jeg foretrækker dog at benytte mig at det, når jeg har en mus ved ved hånden og ikke bare min touchpad på den bærbare.

Du kan også få trykt ting hos dem, men det vil jeg kraftigt fraråde, da de er væsentlig dyrere end andre steder. Jeg forsøgte mig med at få trykt en t-shirt gennem dem. Det kostede lige så meget som hvis man køber den i en butik og derudover kommer fragtomkostninger m.m., der er andre steder, hvor man kan få trykt flyers, merchandise m.m. til billigere penge og hvor kvaliteten endda er bedre. Derudover især hvis man får trykt trøjer, så skal man vælge mindst to tøjstørrelser over hvad man normalt bruger, da deres størrelser ikke passer på hvad vi kører med her i Danmark. Så hvis man bruger størrelse large, så skal man bestille 2XL, da deres large passer til en størrelse small.

Når det er sagt, så kan jeg ikke undvære Canva i dag, da man kan lave mange fede ting derinde. Jeg foretrækker deres hjemmeside fremfor deres app, så selv når jeg er på min telefon, så går jeg ind på deres hjemmeside i stedet.

Indtil næste gang

Susanne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ventetiden

  I dag sendte jeg manuskriptet til Rosenalliancen ind til forlaget. Efter jeg fik manuskriptet tilbage efter den havde været ude ved en bet...