14/03/2021

Musikken der driver værket

 Når jeg skriver, så henter jeg inspiration fra musikkens verden. Når musikken spiller, så vækkes en følelse i mig, enten er det vrede, glæde, kærlighed eller noget helt fjerde. Følelser, som jeg kan spille på, når jeg skriver. Hvis jeg virkelig skal have et par sider ud, så sidder jeg med øretelefoner i ørene og musikken spiller, imens jeg skriver.

 

Dertil kommer valget af musikken. I forbindelse med udarbejdelsen af Djævlens Kys har jeg lyttet til meget barok musik så som Beethoven, Mozart, Vivaldi og Händel. Derudover, så har musikproducerer, som normalt komponerer til serier og film også været brugt. Her kan jeg nævne Audiomachine, Two Steps From Hell, Thomas Bergersen og jeg kunne blive ved.

 

I disse dage, hvor jeg er begyndt at kikke på min ungdomsroman, Kajsa og Lysets Rige (arbejdstitel), så er Audiomachine og Two Steps From Hell også på min playliste, men derudover er navne som Jo Blankenburg og John Williams og især soundtracket fra den første Harry Potter film.

 

Musikken gør rigtig meget, når jeg skal skrive og det hjælper mig også med at holde hverdagens lyde ude og jeg kan forsvinde ind i den fortælling, som jeg skriver på. Hermed et lille indblik i min skriveproces.

 

Indtil næste gang

Susanne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ventetiden

  I dag sendte jeg manuskriptet til Rosenalliancen ind til forlaget. Efter jeg fik manuskriptet tilbage efter den havde været ude ved en bet...