22/03/2021

Djævlens Kys 1.3

 Fik sendt manuskriptet retur i går, efter jeg havde modtaget det sidste tirsdag til genlæsning. Dialogen var ikke helt sat op, som forlaget vil have det, så det skulle ændres. Desuden, så kom den opsat, som det kommer til at se ud, når den bliver udgivet. Det var lidt vildt at se sit navn på de første sider. Jeg fik også ændret lidt i teksten og slettet nogle afsnit, som jeg ikke kunne se meningen med i den overordnet handling, men som bar var fyld. Bogen ligger p.t. på 603 sider, så der er plads til at jeg kan slette lidt her og der.


Nu må jeg så vente indtil jeg får den næste runde af feedback fra redaktøren. Det er nervepirrende, for at sige det mildt. Jeg kan ikke koncentrere mig om meget andet og min hovedperson rumstere i hovedet på mig, så jeg kikker lidt på fortsættelsen. Har på fornemmelsen at bog to vil overraske mange, da den hopper et par århundreder frem i tiden. Bog tre kommer til at gå tilbage i tiden. Det er planen med bøgerne i opdagelsen af hvordan det kommer til at gå de forskellige familiemedlemmer fra bog et.


Jeg regner også med at skrive historien om hvad der sker med hovedpersonen, hvor bog et slutter. Men det bliver en psykisk hård bog at skrive og jeg har også en anden bog i serien, som kommer til at være psykisk hård, da der kommer til at foregå nogle virkelige grumme ting. Forhåbentlig kommer de på et tidspunkt.


Nóillión Sagaen er langt fra en fortælling om happy ending. Den kommer til at handle om en familie, der virkelig bliver testet og kommer så grueligt meget igennem, hvor familiebåndet bliver testet og sår der måske aldrig bliver helet. Sagaen har så mange historier og jeg håber bare jeg får mulighed for at dele det hele med jer.

 

Indtil næste gang

Susanne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pilgrimsrejsen

  Imens jeg venter på at forlaget sender mit manuskript retur med de første redigeringer, så sidder jeg og planlægger bind 3. Det er alt lig...