12/03/2021

Det kribler i fingrene

 Da jeg sendte mit manuskript ind til forlaget i mandags, så redaktøren kunne læse det igennem, fik jeg at vide at jeg ikke måtte skrive og rette i manuskriptet imens de læte det igennem. Det havde jeg det ok med, men nu hvor arbejdsugen er ved at gå på hel, så sidder jeg og ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg vil skrive, jeg har brug for at skrive, jeg kan ikke lade være med at skrive. 


Derfor har jeg simpelthen sat Nóillión Sagaen på pause og i stedet fundet en anden serie frem, som jeg er begyndt på for lang tid siden (læs 2003). Dette er ikke en voksenroman, som Djævlens Øje er, men en ungdomsroman. Det er en helt anden tankegang, for her er min målgruppe teenagere. Så sætningerne skal være kortere og sproget anderledes. Jeg har to store mapper med baggrundsviden til serien (ja endnu en serie). Det har været rart at have noget helt andet at se på, men det kribler stadig i fingrene på mig og Léontine fra Djævlens Kys ser fortørnet på mig og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke arbejder på den anden bog imens jeg venter på redaktørens noter.


Jeg tror det er godt at hvile hovedet fra sagaen, velvidende at jeg har en del arbejde forude med at pudse manuskriptet af inden den kan gå i trykken. Siden vejret ikke ligefrem skriger havearbejde p.t., så må man jo ty til skriveriet i stedet.


Indtil næste gang

Susanne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pilgrimsrejsen

  Imens jeg venter på at forlaget sender mit manuskript retur med de første redigeringer, så sidder jeg og planlægger bind 3. Det er alt lig...