13/11/2023

Inspiration og idévirksomhed



Jeg er jo i fuld gang med at skrive på bind 3 i Nóillión Sagaen, imens mine allerede færdige manuskripter ligger og kalder på at blive redigeret, men når jeg er i skrivehumør, så er det med at benytte sig af det, så kan jeg redigere, når musen ikke er til andet. Dog står jeg allerede ved en skillevej i min historie.

Da jeg først besluttede mig for at jeg skulle skrive bogen, så havde jeg en idé om hvad der skulle ske og jeg har knapt rundet 100 sider og den er stukket af i en helt anden retning end jeg først planlagde. Nu står jeg så og skal finde ud af, hvor historien skal gå hen. Siden jeg ikke havde planlagt dette, så går jeg nu og fundere over diverse handlinger, der for det første skal have en mening med den overordnede historie og for det andet også er nogenlunde spændende, så læseren gider at læse resten af bogen. Bind 1 begynder lidt i det små, med hemmeligheder. Hemmelige planer, mystiske personer, ældgamle artefakter, bind 2 fortsætter stadig i det små, men i bind 3 begynder tingene at tage mere form, men hvor der stadige er hemmelige planer, mystiske personer og ældgamle artefakter.

Hvis man skal beskrive Nóillión Sagaen, så er det nok mere en sammensurium af genrer pakket ind i fantasy universet. Der er mystik, thriller, historisk, romantik, erotik og krimi mixet sammen. Selvom det har en fantasy udformning, så er den så meget mere end det. Jeg vil gerne give den en realistisk indhold med overnaturlige aftryk og omvendt. 

Så nu er jagten gået ind på hvad der skal ske fremadrettet i bind 3, hvor jeg sætter min hovedperson gennem så grueligt meget.

Indtil næste gang

Susanne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pilgrimsrejsen

  Imens jeg venter på at forlaget sender mit manuskript retur med de første redigeringer, så sidder jeg og planlægger bind 3. Det er alt lig...