22/04/2024

Nóillión Sagaen og Religion

 


Nóillión Sagaen er en historie, jeg har brygget på i rigtig mange år. Det hele startede med Léontines karakter. I begyndelsen hed hun Leona Nóillión, men som tiden gik som kom Léonard til, deres baggrundshistorie, deres øvrige søskende. Alt udspillede på et rollespilsforum, hvor man skrev historier med andre. Mennesker man aldrig havde mødt eller snakket med før.

Selvom meget af det jeg har skrevet om i bøgerne også kan findes inde på rollespilsforummet, så sker der noget, når man begynder at skrive historien, så den skal passe til en bog. Begivenheder ændrer sig, karaktererne ændrer sig, for selvom det var sjovt at skrive online, så går der utrolig meget drama i den mellem karaktererne og man går måske lidt ekstremt til værks med karaktererne. 

Godt nok er det et fantasyunivers, men derfor skal det stadigvæk føles som om det faktisk er rigtigt. Det er derfor jeg inddrager historiske sider og endda også inddrager religion. Religion har altid fascineret mig og nysgerrig ikke kun på kristendommen, men alle religioner. I de første to bind i Nóillión Sagaen har det været nævnt hist og her, katolicismen og den religion som heksene tror på.

Nogen vil endda gå så langt at bøgerne er anti-kristne og hvad ved jeg, men jeg vil slet ikke se det på den måde. Jeg inddrager en masse fra andre religioner og ikke fordi jeg vil sætte dem i bås eller nedværdige dem, tværtimod. Jeg er selv et dybt religiøst menneske, men viser det ikke udadtil, for det vedrører ikke andre hvad jeg tror på. Tro er forskelligt for os alle, nogle tror ikke på en Gud, andre tror på mange. Religionerne bygger over de samme historier, bare med modifikationer og det er faktisk noget af det som også optræder i Nóillión Sagaen.

Inde på susannsekindstad.dk er der en form for verdens begyndelse i Nóillión Universet. Der kan man læse om hvordan man tror at verden blev til. Da jeg skulle komme frem til blandt andet Energierne, vil jeg tage udgangspunkt i Biblen, men jeg har også hentet inspiration fra andre religioner og givet det hele et twist, så det passede til mit univers.

Indtil næste gang

Susanne


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pilgrimsrejsen

  Imens jeg venter på at forlaget sender mit manuskript retur med de første redigeringer, så sidder jeg og planlægger bind 3. Det er alt lig...