10/04/2022

At skrive med følelse

Påskeferien har ramt og i et forsøg på at få noget kreativt fra hånden, så sidder jeg p.t. og laver alt fra tidslinjer og moodboards til forsøg på at læse manuskripter igennem for at få lidt gang i skriveprocessen. Jeg sidder med en næsten færdigskrevet ungdomsroman, som skuler efter mig og så er der den frygtede toer til min debutroman, som sidder og hænger tungt over hovedet på mig.

Den frygtede toer, som jeg har døbt Rosenalliancen for nu, har min ene hovedperson en meget grum fortælling, som jeg skal prøve at få ud. En ting er at sætte sig i karakterens sted, en anden er at få det ud på papir. For jeg har aldrig stået i den situation, som jeg har bestemt mig for at min hovedperson skal gå igennem, så hvordan dælen får jeg det skrevet, så læseren også får en fornemmelse af at være der? Jeg bruger rigtig meget musik, når jeg skriver. Musik, der kan sætte mig i den rette sindsstemning, men også moodboards kan være behjælpeligt i mit forsøg på at ramme den rette følelse, som hovedpersonen går igennem. Problemet er at det er tidskrævende, og jeg har sat pres på mig selv at jeg gerne skal have skrevet toeren indenfor de næste to år og ikke 15 år, som det tog mig at få den første færdig. Så for at få lidt gang i kreativiteten, sidder jeg og planlægger skæbnerne for de mange karakterer, som man kommer til at følge i den kommende bøger i Nóillión sagaen.

God påske herfra 
Susanne


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Savner foråret

  Efter noget sygdom er jeg så småt ved at være tilbage. Havde et par dage, hvor jeg havde feber og ikke var i hopla. Nu hvor jeg er feberfr...