30/07/2021

Festfyrværkeri

Når man sidder og skal lave en personkarakteristik af en karakter, så er der mange ting man skal have med i sine overvejelser. Der er alt det faktuelle omkring karakteren; navn, alder, fødselsdag, udseende etc. Så er der det personlige, hvordan er karakteren. Hvordan vil karakteren reagere i bestemte scenarier m.v.


Léontine

Da Léontine kom til mig tilbage i 2006/2007, der havde jeg skuespilleren Laura Pyper som inspirationskilde hvad angik udseende. Jeg havde set skuespilleren i serien Hex, som jeg var helt skudt i og sådan så min Leona ud (som hun hed på daværende tidspunkt).


Karakteren blev brugt, da jeg registrerede mig på et rollespilsforum, hvor man kunne skrive historier med andre. Dengang havde jeg kun fokus på hvordan hun var i nutiden, men som årene gik, så kom der mere kød på hende. Blandt andet hendes personlighed, før hun blev forvandlet til en vampyr (ja, der afslørede jeg godt nok hvad der sker med Léontine i bogen, men det er faktisk ikke det der er det der er fokuspunktet når det kommer til Nóillión Sagaen, så du kan stadig købe bogen og læse den ;) ).


Djævlens Kys fokusere på Léontines sidste år som menneske, for ligesom at danne grobunden for hende og hvordan karakteren bliver til den vi møder i den anden bog, for der er to vidt forskellige kvinder. I Djævlens Kys er Léontine bundet af samfundets forventninger, når man er kvinde, ugift og ovenikøbet adelig.


Léonard

Léontines tvillingebror kom omkring et år efter Léontine kom til mig. Jeg havde brug for noget drama og det er noget man vil komme til at læse i bog 2, hvor der er mere fokus på Léonard end der er i bog 1. Léonard er den sorgløse unge mand, der er heldig stillet med at have et betydningsfuldt efternavn, arving til et grevskab, godt udseende og alle de kvinder en ung fyr kunne ønske sig. Vi kommer til at dykke mere ned i Léonards personlighed i bog 2, så det er begrænset hvad jeg kan skrive om ham på nuværende tidspunkt uden at give hele handlingen væk ;)


Her var et lille indblik i hvordan tvillingeparret Léontine og Léonard kom til verden i mit hoved.


Indtil næste gang.

Susanne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Nóillión Sagaen og Religion

  Nóillión Sagaen er en historie, jeg har brygget på i rigtig mange år. Det hele startede med Léontines karakter. I begyndelsen hed hun Leon...